ANOHNI, dříve zpěvák Antony Hegarty z formace Antony and the Johnsons, vydává pod svojí novou ženskou identitou debutové album nazvané Hopelessness. Na něm spolupracoval s dvěma producenty současné elektronické hudby – Oneohtrix Point Never a Hudson Mohawke, který spolupracuje například s Kanyem Westem. Album obsahuje jedenáct skladeb s přímočarými politickými texty týkajícími se sledování, války vedené drony i ničení ekosystémů. Nakažlivá taneční hudba se prolíná s charakteristickým procítěným i strhujícím hlasem ANOHNI a protestem proti současné americké politice i globální civilizaci.  

Na album poutal v březnu výrazný videoklip s modelkou Naomi Campbell ke skladbě Drone Bomb Me, která je zpívaná z perspektivy afgánské dívky, jejíž rodinu zabil útok drony. Ihned po vydání se desce dostalo nadšených recenzí z celého světa. Deník Guardian ji ohodnotil maximem pěti hvězdiček a nazval ji “nejsilnější a nejpromyšlenější protestní nahrávkou za několik desetiletí.” Hudební magazín Pitchfork udělil 9 z 10 možných hvězdiček a charakterizoval ji jako “asi nejotevřenější politické album tohoto roku – triumfální i bolestné zároveň, plné momentů, které vyvolávají mrazení i slzy.” Magazín Spin ohodnotil album stejným počtem hvězdiček jako Pitchfork a hodnocením, že “odsuzuje válku nádherným výkřikem.” Hopelessness se pro deníky The Times a Independent stalo albem týdne, pro Uncut albem měsíce. Hudební časopis Q vyzvedl ANOHNI jako “nejdůležitější hlas současné hudby.” Australský web Ripitup přisoudil albu plný počet pěti hvězdiček a na závěr uvedl: “Toto album přinutí posluchače zároveň tančit i plakat. Jde o nejdůležitější dílo konceptuálního umění roku 2016 – dojímavé, upřímné, krásné. Těchto jedenáct skladeb vás dostane.

 

ANOHNI se letos stala druhou transgender umělkyní nominovanou na Oscara – za Nejlepší původní píseň Manta Ray z filmu Racing Extinction. Na protest proti tomu, že nemohla píseň zazpívat, se ceremoniálu nezúčastnila. ANOHNI, ještě s Antony and the Johnsons, na festivalu Colours of Ostrava vystoupila poprvé v roce 2012, kdy v novém festivalovém areálu Dolních Vítkovic společně s Janáčkovou filharmonií Ostrava okouzlila tisíce diváků.

 

Drone Bomb Me – videoklip: https://itunes.apple.com/us/post/idsa.c9f49974-e62f-11e5-a769-f18b118b72da

 

The Guardian – “The most profound protest album in decades” – ★★★★★
Pitchfork – “Crushing and glorious” – ★★★★★★★★★
The Independent – “Bitterly beautiful” – Album Of The Week ★★★★
The Times – “Protest singing just got fabulous” – Album Of The Week – ★★★★
Q – “The most important voice in modern music” – ★★★★
Uncut – “A statement for our times” – Album Of The Month ★★★★
MOJO – ★★★★★
Spin – “Condemns warfare with a beautiful scream” – ★★★★★★★★★
The Line Of Best Fit – “Stricken with grief but not defeated” – ★★★★★★★★★

 

Skladby:

  1. Drone Bomb Me
  2. 4 Degrees
  3. Watch Me
  4. Execution
  5. I Don’t Love You Anymore
  6. Obama
  7. Violent Men
  8. Why Did You Separate Me From The Earth?
  9. Crisis
  10. Hopelessness
  11. Marrow

 

Festival Colours of Ostrava proběhne od 14. do 17. července v úchvatném industriálním areálu Dolních Vítkovic. Hlavními hvězdami Colours of Ostrava jsou Underworld, Tame Impala, Of Monsters and Men, M83, Passenger, Thievery Corporation, ANOHNI, Kodaline, The Vaccines či Slowdive. Přes 300 programových bodů (kromě koncertů i divadla, filmy, workshopy, diskuse, výtvarné aktivity) proběhne včetně fóra Meltingpot na více než 22 otevřených i krytých scénách. K tradičnímu návštěvnickému servisu budou patřit dvě stanová městečka (jedno těsně vedle areálu), Family park a Dětská zóna s programem, pitná voda zdarma, sleva VLAK+ s Českými drahami, velkoplošné projekce, půjčovna kol, tribuny, program pro zdravotně znevýhodněné návštěvníky Colours bez bariér, výhodné vstupy do objektů v Ostravě Colours Plus apod.

 

V prodeji jsou v tuto chvíli čtyřdenní i jednodenní vstupenky, které jsou k dostání na www.colours.cz nebo v síti Eventim. Cena čtyřdenní vstupenky 2.490 Kč platí do 10. července 2016.